fbpx

Programozási alapfogalmak

Programozási alapfogalmak gyakorlása gépen
Milyen alapfogalmakat ismersz?

Ez a blogbejegyzés a Java programozás kezdőknek cikkünk kiegészítésére született, az akkor átgondolt programozási alapfogalmak játékos ismétlésére és tudásfelmérésre szolgál. Ha még nem olvastad korábbi cikkünket, és nem foglalkoztál korábban Java programozással, érdemes lehet itt kezdened: Java programozás kezdőknek

Programozási alapfogalmak – TESZT

  1. Mi a Java?
  2. Miért pont a Java?
  3. Classloader kiegészítés
  4. Garbage Collector
  5. Változó változók
  6. Operátorok csoportosítása
  7. Vezérlő szerkezetek típusai
  8. Hatékony programozás tanulás

1. feladat: Mi a Java?

Válaszd ki azokat a kifejezéseket, melyek jellemzőek a Java nyelvre és fejtsd ki, mit jelentenek!

  • objektum orientált
  • robusztus
  • alacsony szintű programozási nyelv
  • magasszintű programozási nyelv
  • általános célú programozási nyelv
  • nem igényel fordítást
  • platformfüggetlen
  • nem csak nyelv, de platform is

2. feladat: Miért pont a Java?

Egészítsd ki a mondatokat saját szavaiddal úgy, hogy igaz maradjon!

A Java nem csak egy programozási nyelv, de ………………1………………….. A middleware egy olyan szoftvert jelent, ami a számítógépes OP rendszerek mögött működő alkalmazás, és feladata ……………2……………………..

A Java SE egy népszerű platform, mely tartalmazza a JVM-et (Java virtuális gépet, ami lényegében a futtatókörnyezet), és ………………3……………., könyvtárakat. Nem csak asztali és kézi számítógépeken, de még ………………4……………… platformra is egy Java szerű nyelvben fejlesztenek, így méltán lett híres és népszerű. Toplistás, vezető programozási nyelv évek óta, akármilyen felmérést is nézel.

A JVM működését le lehet írni néhány szóban és többezer oldalban is. Igen összetett feladatokat végez, nagyon izgalmas. Legfőbb feladatai közé tartozik a ………………5…………………, melyet classloader, garbage collector és …………………6…………………. segítségével végez.

Milyen gyakran teszteled a tudásod?

3. feladat: Classloader kiegészítés

Tudod melyik ez a három?

A classloader feladata a bájtkód előkészítése, betöltése a JVM-be. Része a futtatókörnyezetnek. A Java futtató környezet indulásához 3 classloadert használ:

  1. ……………………………………….
  2. ……………………………………….
  3. ……………………………………….

4. feladat: Garbage Collector

Keresd meg az összes hibát a szövegben és javítsd ki úgy, hogy helyes legyen minden mondat! Ne feledd megosztani kommentben a szerinted helyes megoldást!

A garbage collector a megfelelő videokártya működésének egy formája. Célja, hogy a még használatos objektumokat eltávolítsa, helyet és kapacitást szabadítva fel ezáltal. Jelenleg a G4th GC, azaz Garbage Fourth Garbage Collector az aktuális, melyet először a Java 9-ben vezettek be kísérleti jelleggel, és Java 10 óta ez az alapértelmezett garbage collector. Ezt főleg több processzoros, kevés memóriával rendelkező eszközökre tervezték. Ennek működéséről részletes, animációval ellátott előadást tartott Géza tavaly a Schönherz bázison, jó szívvel ajánlom figyelmedbe YouTube csatornánkat, ahol ezt teljes hosszában meghallgathatod.

5. feladat: Változó változók

Válaszolj a feltett kérdésekre a korábban tanultak alapján!

  1. Mire szolgálnak a változók?
  2. Mit szab meg a változó adattípusa?
  3. Hogyan érdemes elnevezni a változókat?
  4. Mit befolyásol a változó helyének felvétele és miért?
notebook előtt ülő nő gépel
Szerinted melyik a legnehezebb rész a Java alapokból?

6. feladat: Operátorok csoportosítása

Csoportosítsd az itt található jeleket és kifejezéseket a megfelelő csoportba!

/,     kisebb,    és,    +,    nagyobb,    %,    *,   vagy,     egyenlő,    tagadás,   – ,   változó = kifejezés

  1. relációs operátorok:
  2. logikai operátorok:
  3. aritmetikai operátorok:
  4. értékadó operátorok:

7. feladat: Vezérlő szerkezetek típusai

Milyen 3 fő típusát ismered a vezérlő szerkezeteknek?

  1. ……………………………………….
  2. ……………………………………….
  3. ……………………………………….

8. feladat: Hatékony programozás tanulás

Ez egy teljesen szubjektív feladat lesz: sorolj fel 5 olyan trükköt, szokást, stb., ami segít neked a programozás tanulásban!

  1. ……………………………………….
  2. ……………………………………….
  3. ……………………………………….
  4. ……………………………………….
  5. ……………………………………….
  6. ……………………………………….

Megoldások:

Kommentben itt a bejegyzés alatt add meg a szerinted helyes megoldásokat, beszélgessünk róla!

Hogyan kell programozni című cikkünkből további fejlődési ötleteket meríthetsz!

Programozás – Hasznos tanácsok kezdőknek!