Rólunk
Az A&K Akadémiát 2017-ben alapította Markos András műszaki informatikus mérnök, Java fejlesztő és oktató, és Markos Katalin üzleti coach és mentor.
A kezdetektől fontos volt számunkra, hogy magas szintű és piacképes szakmai tudást adjunk át, valamint otthonos és barátságos légkört teremtsünk, ahol tanulóink a legtöbbet hozhatják ki magukból.
A tantermi oktatást időközben online platformra helyeztük át, így lakóhelytől függetlenül bárki számára elérhetővé váltak tanfolyamaink. A személyes figyelem és személyre szabott fejlesztés azonban továbbra is a legfontosabb számunkra!
Az elmúlt évek alatt csapatunk folyamatosan bővült, nagy szaktudású és kiváló kommunikációs készségekkel rendelkező oktatókkal dolgozunk együtt.
Büszkék vagyunk arra, hogy az indulás óta közel 200-an tanultak nálunk és váltak professzionális Java fejlesztővé!
Csapatunk
Czuczor Lajos – Java oktató
Eredetileg mérnök vagyok, de egy kezdeti rövid időszak után, tehát még pályakezdőként váltottam az informatikára. Korán csatlakoztam, amikor még fejletlenebbek voltak mind a hardver-, mint a szoftvereszközök. Akkor a téma újdonsága és a benne rejlő lehetőségek fogtak meg. Utóbbi miatt gondoltam már akkor is – és gondolom ma is – perspektivikusnak ezt a területet. Az informatika az állandó technológiai változások világa.
A programozásban egyrészt szeretem, hogy a megoldandó feladatokat többféleképpen is meg lehet közelíteni, hogy itt a találékonyság érték. Másrészt azt, hogy egy programkód megtervezése és megírása során modelleket alkotunk, tehát absztrakciókkal dolgozunk – és ez az OOP nyelvekre, így a JAVA-ra is különösen igaz. Harmadrészt tetszik az is, hogy a kód érthetőségének kiemelt jelentősége van, azaz a fejlesztés kicsit olyan, mintha valamiféle fogalmazványt írnánk mások számára.
Már középiskolás koromban is korrepetáltam, segítettem a társaimat. Aztán pályakezdő koromban is oktató voltam egy darabig – akkor már az informatikában. Ezt követően ugyan bevonzott a multicégek világa, ahol informatikusként sokáig középvezetői pozíciókat töltöttem be, de 2018-ban – a Java nyelven keresztül – visszataláltam a tanításhoz.
Az Akadémiánál végzett oktatói munkámban különösen szeretem, hogy segítek a felnőtt hallgatóknak, hogy rátaláljanak ők is egy olyan munkahelyre és szerepkörre, amelyben komfortosan élhetik az életüket. Meg, bevallom, az is vonz, hogy oktatóként természetesebben viselkedhetek, nem kell annyira jólfésültnek lennem, mint egy nagyobb cég középvezetőjének.
Egyik legfőbb hobbim a mozgás, a kardióedzések – merthogy ezek nyomán jönnek a friss gondolatok. Foglalkoztat az a történelmi kérdés, hogy hogyan fejlődött, milyen utat járt be a modern Európa, hogy miért van ma ekkora különbség más kultúrákhoz képest. Természettudományos témákban pedig lényegében „mindenevő” műkedvelő vagyok, rendszeresen olvasok cikkeket és nézek videókat.
Csengeri Zsolt – szakmai angol nyelvoktató
Amikor befejeztem tanulmányaimat a Debreceni Egyetemen, a Közép-Európai Egyetemre mentem, hogy üzleti diplomát szerezzek. Itt technológiai menedzsmentet tanultam, ez az üzleti képzés erős IT relevanciával bírt. A CEU-n szerzett MSc fokozatom után Angliába költöztünk, ahol egy implementation consultant állást ajánlottak fel nekem. Azóta már 6 éve dolgozom az informatikai szektorban, és számos nagy márka képviselőivel dolgoztam együtt, mint például a De’Longhi, Genesis, Renault, Hyundai.
Implementation consultant-ként vagy solution engineer-ként meg kell értenem bizonyos kódokat, főként a front-end területen, mint például a JavaScript. Bár nem kell fejlesztőnek lennem, mégis együtt dolgozom különböző funkcionális csapatokkal, mint például a fejlesztők és adat mérnökök, így szilárd ismeretekkel kell rendelkeznem a front-end technológiákról, mint a HTML, CSS, JS, relációs adatbázisok, API hívások stb. Nagyon szeretem, amikor sikerül egy megoldást bevezetnem, vagy megtalálnom egy hibát a hibaelhárítás során, és ezeket a tapasztalatokat megoszthatom az ügyfelekkel.
Mindannyian tudjuk, milyen fontos az angol nyelv, különösen a technológia területén. Az oktatás iránti motivációmat az öröm adja, amit az okoz, hogy megoszthatom a tapasztalataimat másokkal, és láthatom, hogyan tudják hasznosítani ezt a tudást a saját fejlődésük érdekében.
Elkötelezett híve vagyok az élethosszig tartó tanulásnak. Minden oktatási nap más és más, és bár én vagyok a kurzus oktatója, mindig tanulhatok valami újat a résztvevőktől. Úgy gondolom, hogy ez a megközelítés a legjobb módja a tudás megosztásának és a képességeink fejlesztésének.
Számomra a kikapcsolódást a konditerembe járás és a hosszú séták jelentik a természetben – Angliában a séta szinte nemzeti sport!
Fülöp Tamás – Java oktató
Karrierváltóként kerültem az informatikai szektorba, pályamódosításom előtti munkahelyeimen termelés-tervezéssel kapcsolatos munkaköröket töltöttem be. A gyártástervezési, ütemezési feladatok elkészítéséhez különböző információkat kellett kinyernem a rendelkezésre álló termelési adatok, raktárkészletek, szállítási megrendelések adataiból. Ezekhez vállalatirányítási rendszerek voltak segítségemre, de több esetben is szükséges volt különböző Excel eszközöket létrehoznom a mindennapi tervezési munkák hatékony elvégzéséhez. Ezek a különböző Excel eszközök elkészítései egyre nagyobb érdeklődést, motivációt jelentettek számomra, ezért 43 éves koromban elhatároztam, hogy megtanulok egy programozási nyelvet, és szoftverfejlesztőként folytatom tovább a karrieremet.
A programozásban azt szeretem a legjobban, hogy egy adott feladat megoldására több lehetőség is rendelkezésre áll a fejlesztő eszköztárában. Az optimális megoldás megvalósításához a megfelelő eszközöket kell kiválasztani és alkalmazni, ehhez a saját kreativitásomat is igénybe tudom venni.
A tanítás, mint tanulási módszer, rendkívül hatékony módja a tudás elmélyítésének. Mivel magam is pályamódosító vagyok, az óráimon is fontosnak tartom megosztani a tanulókkal a saját karrierváltásom során szerzett tapasztalataimat. Jó érzés átlendíteni őket a tanulás során felmerülő elakadási pontokon, hogy minél több sikeres pályamódosító tanuló kezdhesse új karrierjét szoftverfejlesztőként.
Újabban basszusgitározni tanulok hétköznaponként a szabadidőmbe, és hétvégenként hosszabb kerékpártúrákon veszek részt.
Markos András – alapító, szakmai tanácsadó
Műszaki informatikus mérnök vagyok, az Oracle által hivatalosan elismert professzionális Java programozó, Java oktató, és az A&K Akadémia társalapítója.
Már gyerekkoromban is érdekeltek a számítógépek és a programozás: emlékszem, ahogy 4-5 évesen BASIC kódot másolok a Magyarországon oly híres Enterprise 128-as gépembe a felhasználói kézikönyvből, majd lelkesen módosítom és futtatom azt. Később Pascal-t és ANSI C-t tanultam magánszorgalomból, tankönyvek segítségével, kezdetleges programokat is írtam, bár a tervezési mintákról akkor még nem hallottam. A Budapesti Műszaki Egyetemen már jobban elmélyülhettem a programozásban, sikerült rendszereznem a tudásom.
A Java nyelvet a hivatalos megjelenése (1996) óta figyelemmel kísérem, de aktívan az 1.3-as verziója óta fejlesztek benne (2000).
Tanítási ambícióm régre nyúlik vissza, már gimnáziumi éveim alatt is korrepetáltam matekot, számítástechnikát. Egyetemi éveim alatt ez kiegészült az angol és a Java nyelv oktatásával, és végül az A&K Akadémia megalapításában csúcsosodott ki, ahol a 24 évnyi tapasztalatomat osztom meg veled.
Korábban a Sony-nál dolgoztam technológiai vezetőként egy 12 fős projekten, ahol egy szerződés- és jogkezelő rendszer fejlesztését végeztük.
A programozás számomra egyszerre alkotó élmény és kikapcsolódás, ezt szeretném minél többeknek átadni az A&K Akadémiával. A kezdetektől fontos számomra, hogy a tanítványaimra személyes figyelmet fordítva támogassam őket, és hálás vagyok visszajelzéseikért, melyek nyomán mi magunk is folyamatosan fejlődhetünk.
Markos Katalin- alapító, szakmai tanácsadó
Világéletemben segíteni akartam másoknak. Hosszú út, több egyetem, tanfolyam és 200 óra önismereti munka vezetett a sürgősségi egészségügy mentőtiszt képzésétől az A&K Akadémia megalapításáig. Jelen voltam emberek születésénél és halálánál, és ez örökre meghatározta az életem. Legjobb tudásom szerint segíteni szeretnék másoknak, hogy olyan életet élhessenek, amilyenre mindig is vágytak. Épp ezért elköteleztem magam a folyamatos szakmai és személyes fejlődés mellett, és ezzel a szemlélettel működtem közre az A&K Akadémia alapításában is.
Az elmúlt években üzletvezetési, marketing és értékesítési tapasztalatokat gyűjtöttem, valamint gazdaságinformatikai diplomát szereztem, és hogy jobban megértsem az emberi működést és szükségleteket, pszichológiát is tanultam. Az online marketing észrevétlenül kúszott be az életembe, és mára már többféle Google minősítéssel is rendelkezem.
Nagyon szeretek nyelveket tanulni. Jelenleg angol, olasz, német és eszperantó nyelveken beszélek. Minden egyes megtanult nyelvvel úgy érzem, egy új világ nyílik meg számomra. Szeretem ezt a szenvedélyem másokkal is megosztani, angolt és eszperantót is tanítok több, mint 20 éve.
Az üzleti coaching nem csak a hivatásom lett, de szinte a hobbimmá nőtte ki magát, mert nincs annál jobb érzés számomra, mint segíteni másoknak karrier és üzleti terveik, és ezáltal önmaguk megvalósításában. Az A&K Akadémia megalapításával is az volt a célom, hogy támogassak másokat abban, hogy versenyképes tudásra tegyenek szert, és ezáltal modern, fejlődést támogató munkahelyet, kiemelkedő jövedelmet és megbecsülést szerezhessenek.
Nagy Csongor – Java oktató
Gyerekkorom óta életem részét képzi a szoftverfejlesztés. Akkor még VB 6.0-ban és Pascal-ban írtam játékokat saját szórakoztatásomra, de a hobbiprojektek azóta is életem szerves részét alkotják. Az egyetem alatt is aktívan fejlesztettem, végül kihívásokat és a folyamatos tanulást keresve kerültem erre a pályára. A diplomám megszerzése után az első munkahelyemet 2018-ban szereztem meg szoftverfejlesztésben, és már akkor is segítettem a végzős egyetemisták mentorálásában. Szeretek tanítani, jó heti szinten motivált arcokat látni, és mentorálni őket. Célom, hogy jó szakembereket képezzek, és célom egy olyan rendszer felépítése, amiben a diákoknak minden lehetőség megadatik a fejlődésre.
Motivál az is, hogy sok ember szakmai és anyagi előrelépésében segédkezhetek.
Az Akadémián kívül van egy saját, szoftverfejlesztéssel foglalkozó cégem, amin keresztül sok sikeres magyar és nemzetközi projekt megvalósításában segédkeztem.
Szabadidőmben szeretek biciklizni és imádom a komplex társasjátékokat.
Sebők Dávid (Dave) – Java oktató
Gépészmérnökként diplomáztam, majd bő 5 éve karriert váltottam. A korábbi munkahelyeimen és az egyetem során is sokat foglalkoztam programozással, de hivatalosan 2019 elején, egy mentorált képzés keretében vágtam bele a szoftverfejlesztői szakmába.
Magába a programozásba már 10 évesen beleszerettem, ugyanis akkor találkoztam a Comenius Logo kis zöld teknősével. A képzésen nagyszerű tanárom volt, aki különórák keretében is foglalkozott velem, és szuper élmény volt hétről hétre egyre összetettebb és nehezebb feladatokat megoldani!
A programozásban nagyon élvezem, hogy komplex problémákat oldok meg, a munkámnak kézzelfogható eredménye van, és nagyon ki tudom élni a kreativitásomat is. Azért is váltottam, mert hiányoztak a mindennapos szellemi kihívások, illetve nagyobb karrierlehetőségeket is láttam ebben a szakmában, mint a korábbiban. Bár eleinte jóval kevesebbet kerestem, mint korábban, de ezzel együtt is életem legjobb döntésének tartom, hogy erre az útra léptem.
Oktatással a legnagyobb természetességgel kezdtem el foglalkozni: először húgomat kezdtem támogatni matematikából, aztán egy-egy barátot, aztán barátok barátait, majd az egyetem első éveiben lett annyi önbizalmam, hogy bárkit elvállaljak és pénzt is kérjek érte.
A matematika oktatás így több, mint 10 évig tartott, és ahogy magabiztossá vált a szoftverfejlesztői tudásom, úgy tettem le a régi lantot és vettem fel az újat az A&K Akadémiánál. Azt mondják, hogy az oktatás a tanulás legmagasabb szintje, és ezt itt az A&K-nál elég intenzíven meg is tapasztaltam.
Imádok oktatni – mindennél jobban! Számomra a tanítás ott kezdődik, hogy felmérem, hol tart a diákok tudása, aztán megmutatom, hogy mi a célunk egy-egy anyagrésznél, majd alaposan megvilágítom az utat, amin aztán végigkísérem őket. A tanítás minden pillanatát élvezem, de a legjobb pillanatok azok, amikor egy volt tanítvány őszintén megköszöni a belefektetett munkát és energiát.
Szabadidőmben jelenleg egy pro bono projekten dolgozunk 2 volt tanítványommal, amit egy állatmenhelynek készítünk. Ezenkívül nagyon szeretek sportolni és társasjátékozni.
Ha az eddig megtett utamra tekintek, akkor én kétségtelenül az itteni, Akadémiánál töltött munkámra és a tanítványaimra vagyok a legbüszkébb. Itt érzem azt, hogy a befektetett munka minden pillanata érték, még akkor is, amikor már túllépjük az óra időkeretét, és a saját szabadidőmből pörögnek a percek.
Varga Dóra – ügyvezető
Mindig is baráti viszonyban voltam a számokkal, a matematika szeretete végigkísérte egész gyermek- és fiatalkoromat. Mégis, amikor pályaválasztásra került sor, inkább emberekkel akartam foglalkozni, így az egyetem elvégzése után nonprofit területen, a szociális szférában helyezkedtem el. Ám bárhol kezdtem dolgozni, azt vettem észre, hogy egy idő után mindig az én asztalomra kerülnek az adatokkal, táblázatokkal, rendszerezéssel kapcsolatos feladatok. Ennek köszönhetően két évtizedes tapasztalatot szereztem nonprofit gazdálkodás és menedzsment területén.
Visszatekintve, karrierváltásom már ezekben az években elkezdődött, hiszen folyamatosan kerestem olyan új és új területeket, ahol analitikus gondolkodásra és kreativitásra is szükség van. A programozás szinte szenvedélyként került az életembe, egy-egy probléma feltérképezése és megoldása teljesen ki tud kapcsolni.
Az Akadémiánál végzett munkámban ötvözhetem mindkét, általam szeretett területet: olyan embereknek segíthetek, akik motiváltak abban, hogy előre lépjenek, és egy dinamikusan fejlődő szektorban hozhatok létre valami újat az Akadémia csapatával együtt.